Το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η αποδοχή του στη Θεσσαλονίκη

2014-11-15 19:02

 

Τι μπορούν να κερδίσουν η πόλη και οι αστικές συγκοινωνίες από την εφαρμογή ενιαίου και ευφυούς συστήματος πληρωμής και συλλογής κομίστρου;

 
 
Picture 0 for Το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η αποδοχή του στη Θεσσαλονίκη

 

Σημαντικά οφέλη τόσο για τους πολίτες, όσο και για τον ΟΑΣΘ και τα άλλα μέσα μεταφοράς στη Θεσσαλονίκη (υφιστάμενα και μελλοντικά) μπορεί να φέρει η εισαγωγή ενός ενιαίου και ευφυούς συστήματος πληρωμής και συλλογικής κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες (ηλεκτρονικό εισιτήριο), σύμφωνα με τη συγκοινωνιολόγο και συνεργάτιδα του ΣΑΣΘ, Χρύσα Βίζμπα, που παρουσίασε και σχετική έρευνα στη διημερίδα του ΣΑΣΘ και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Σύμφωνα με την κ. Βίζμπα τα οφέλη για τους επιβάτες από την εισαγωγή του συγκεκριμένου συστήματος είναι: απλότητα συναλλαγών, αυξημένη άνεση συναλλαγών, εξοικονόμηση χρόνου (αγοράς και επικύρωσης εισιτηρίων) και αυξημένες επιλογές, μέσου, χρόνου και διαδρομής στο σύστημα δημοσίων αστικών συγκοινωνιών.

Ανάλογα οφέλη προκύπτουν και για το μεταφορικό φορέα: αύξηση καθαρών εσόδων από αυξημένη επιβατική κίνηση, δίκαιη και γρήγορη κατανομή των εσόδων κομίστρου σε κάθε εκτελεστικό φορέα, μείωση της εισιτηριοδιαφυγής σε μονοψήφια ποσοστά, εξοικονόμηση κόστους λειτουργίας και συντήρησης (μείωση κόστους συλλογής του κομίστρου), εξοικονόμηση συντήρησης επικυρωτικών μηχανημάτων, καλύτερος σχεδιασμός αστικών συγκοινωνιών, ευλύγιστη δομή κομίστρου (εκπτώσεις, ανώτατο κόστος κομίστρου).

Σε ό,τι αφορά τα κέρδη της κοινωνίας της πόλης αυτά είναι: μεταστροφή από το ΙΧ, κυκλοφοριακή αποσυμφότηση, λιγότερα ατυχήματα, χαμηλότεροι ρύποι, λιγότερη αρνητική επιρροή στην κλιματική αλλαγή, βελτίωση του αστικού περιβάλλοντος, διάχυση των ευφυών συστημάτων στην τοπική κοινωνία και ολοκληρωμένες μορφές κινητικότητας (πληρωμή στάθμευσης, ενοικίασης κοινόχρηστων δημόσιων ποδηλάτων κτλ.).

«Βάσει της διεθνούς εμπειρίας, η εφαρμογή τέτοιων συστημάτων οδήγησε σε αύξηση της επιβατικής κίνησης στα μέσα μαζικής μεταφοράς μεταξύ 6% - 12%, ενώ σε ορισμένα μέσα η αύξηση έφτασε μέχρι και 40%. Η αύξηση των εσόδων ήταν 1% - 12,6%», είπε η κ. Βίζμπα.

Έρευνα

Σύμφωνα με έρευνα μάλιστα που έχει ολοκληρώσει το ΣΑΣΘ, η ανταπόκριση στην εισαγωγή στη Θεσσαλονίκη ενός τέτοιου συστήματος είναι πολύ μεγάλη, τόσο από τους φορείς, όσο κι από τους πολίτες. Σε επίπεδο φορέων το 85% εξέφρασε θετική άποψη, το 69% θεωρούν ότι θα βελτιώσει την προσφορά των δημοσίων αστικών συγκοινωνιών στη Θεσσαλονίκη και θα ενθαρρύνει την πρόσθετη χρήση τους, ενώ το 4% θεωρεί ότι με τις υπάρχουσες συνθήκες ένα τέτοιο σύστημα δε θα βοηθήσει.

Σε επίπεδο πολιτών, το 31% δήλωσαν ότι θα χρησιμοποιήσουν το ηλεκτρονικό εισιτήριο – έξυπνη κάρτα σε κάθε μετακίνηση, ενώ το 33% στις περισσότερες. Το 83% δήλωσε ότι θα χρησιμοποιήσει πιο εντατικά τις δημόσιες συγκοινωνίες.

 

 

Πηγη:voria.gr